لامپ پاور ال ای دی POWER LED

صرفه جویی با لامپ پاور ال ای دی POWER LED

با توجه به استفاده خیلی زیاد نرژی برای مصارف روشنایی و افزایش قیمت های انرژی و نگرانی های محیط زیستی، استفاده از لامپ پاور ال ای دی POWER LED به عنوان یک ضرورت مطرح میشود.

لامپ پاور ال ای دی POWER LED به عنوان یک جایگزین مناسب، میتواند در صورت بکارگیری صحیح تا ۷۰% کاهش مصرف انرژی ناشی از روشنایی را به همراه داشته باشد.

مصارفی مانند چراغ های خیابانی LED ال ای دی، روشنایی پارکینگ ها با استفاده از لامپ های باور ال ای دی POWER LED و بسیاری دیگر مانند کاربردهای معماری .

 

لامپ POWER LED علاوه بر کم کردن مصرف الکتریسیته در روشنایی، که خود کمک قابل توجهیست به محیط زیست، لامپ باور ال ای دی به سبب داشتن عمر بسیار طولانی، باعث کاهش یافتن حجم موادیست که در پایان عمر خود به مدفن های زباله سرازیر میشوند، (برای مثال حباب لامپ ها). بعلاوه لامپ پاور ال ای دی POWER LED بر خلاف اکثر منابع روشنایی سنتی پیش از خود، فاقد مواد زیان آور جیوه و سرب می باشند.

به عنوان مثالی دیگر، تحقیقات اخیر در سازمان انرژی ایالات متحده حاکی از این است که استفاده سریع از این تکنولوژی در این کشور ظرف ۲۰ سال آینده منافع زیر را در پی خواهد داشت :

کاهش تقاضا برای الکتریسیته در مصارف روشنایی به میزان ۶۲ درصد با استفاده از لامپ های باور ال ای دی .

عدم نیاز به ساخت ۱۳۳ نیروگاه جدید.

انثظار صرفه جویی مالی فراتر از ۲۸۰ هزار میلیون دلار با استفاده از تکنولوژی لامپ های POWER LED .

صرفه جویی شگرف در مصرف انرژی :

به دلیل استفاده از یک لامپ پاور ال ای دی POWER LED با توان بالا و پرنور به عنوان منبع نوری، و همچنین منبع تغذیه ای با راندمان بالا، میتوانیم تا میزان ۸۰% – ۵۰%  در مقایسه با لامپ های سدیم و جیوه در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشیم.

لامپ پاور ال ای دی POWER LED دارای شاخص رنگی بالا (high color index) و حالت رنگ پذیری مطلوب :

نشان دادن رنگ های واقعی، روشنتر و در نتیجه قابلیت تشخیص بهتر و فاقد تشعشعات ناسازگار نوری، به این معنی که لامپ پاور ال ای دی POWER LED با داشتن قابلیت تولید فرکانس نور طبیعی روز، اثرات بد نور زرد رنگ لامپ های معمول، مانند ایجاد خستگی در چشم و القای حس خواب آلودگی در فرد را به حداقل میرساند، امنیت رانندگی با استفاده از چراغ های خیابانی LED ال ای دی بهبود میابد و به این ترتیب درکاهش وقوع سوانح بسیار موثر خواهد بود.

لامپ پاور ال ای دی POWER LED بدون آلودگی نوری :

در لامپ پاور ال ای دی POWER LED جهت و زاویه تابش نور به دقت تحت کنترل بوده و هیچ پرتو نوری به خارج از منطقه هدف هدایت نمیشود.( هاله نوری که در شب اطراف شهرهای بزرگ سبب کاهش دید آسمان میشود متاثر از پدیده آلودگی نوری میباشد).

چراغ های خیابانی LED ال ای دی به دلیل داشتن ظاهری کوچک تر، نیروی حاصل از اثر باد کاهش یافته، میزان بار بر روی تیرلامپ کاهش می یابد و ضریب امنیت بهبود خواهد یافت.

لامپ POWER LED مقاوم در برابر برخورد، ضد شوک، بدون تابش پرتوهای فرابنفش (UV) و فروسرخ (IR):

عدم وجود فیلامان و حباب شیشه ای در لامپ باور ال ای دی POWER LED باعث میشود تا مشکل شکننده بودن لامپ های سنتی و آسیب رساندن احتمالی به افراد مرتفع شود.

عدم وجود ولتاژ بالا در لامپ پاور ال ای دی POWER LED وعدم جذب گرد وغبار:

حذف ولتاژ بالا و شانس جذب شدن ذرات ریز و گرد وغبار که در لامپهای سنتی موجب کدر شدن سطح خارجی حباب لامپ و کاهش روشنایی میشود. این مزیت خود به کاهش هزینه های نگه داری منجر خواهد شد.

عدم ایجاد حرارت بالا در لامپ باور ال ای دی و زرد نشدن قاب لامپ در دراز مدت:

به دلیل بالا بودن راندمان در این چراغ ها (لامپ POWER LED)، تلفات انرژی به صورت حرارت تا ۷۰% نسبت به لامپهای سنتی کمتر بوده و تاثیر منفی بر قاب چراغ و به تبع شدت روشنایی نخواهد داشت.

روشن شدن بدون تاخیر لامپ پاور ال ای دی POWER LED :

رسیدن بلافاصله به شدت روشنایی نهایی خود، و حذف پروسه طولانی مدت گرم شدن، در لامپ های سنتی.این موضوع در چراغ خیابانی ال ای دی LED بسیار مهم است .

رنج ولتاژ کاری وسیع لامپ پاور ال ای دی POWER LED :

برای منابع نوری سنتی مانند لامپ های بخار سدیم، نوسان ولتاژ ورودی به میزان ۷%، میتواند طول عمر و روشنایی آنها را به سرعت کاهش دهد. این در حالیست که این نوسان تا میزان ۲۰% هیچگونه تاثیرمنفی بر چراغ های LED نخواهد داشت.

ولتاژ ورودی یونیورسال لامپ پاور ال ای دی POWER LED :

توانایی کار دررنج ولتاژ کامل ۸۵ – ۲۶۵vAC ، داشتن راندمان بالا و جریان ثابت با تکنولوژی PWM.

حذف لرزش های نوری و  strobe flashing در زمان روشن شدن.

گزینه های گوناگون دمای رنگ لامپ پاور ال ای دی POWER LED :

این امکان وجود دارد تا مطابق شرایط محیطی، دمای رنگ مناسب انتخاب شود. این مزیت سبب راحتی بیشتر چشم ناظران میگردد، بر خلاف دمای رنگ پایین و نور زرد لامپ های سدیم که در القای حالت افسردگی و خواب آلودگی نقش دارند.

عمر طولانی بیش از ۵۰٫۰۰۰ ساعت در لامپ پاور ال ای دی POWER LED :

این زمان بیش از ۵ تا ۱۰ برابرعمرلامپ های سدیم یا جیوه است. (با فرض روشن بودن لامپ به میزان ۱۰ ساعت درهر روز، لامپ های POWER LED میتوانند بیش از ۱۳ سال مورد استفاده قرار گیرند.)

شما می توانید برای آشنایی بیشتر با لامپ پاور ال ای دی POWER LED به محصولات گروه صنعتی مهر مراجعه نمایید: